Thursday, January 28, 2010

HARI SEDIH..

Berita kematian staf tempat berkerja memang mendukacitakan seisi pejabat. Anak muda awak duapuluhan meninggalkan isteri yang sedang sarat mengandung dan menanti hari lahir anak sulung mereka. Begitu ketentuan Illahi yang tidak dapat kita terka apa hikmahnya. Allahyarham terlibat dalam kemalangan jalanraya setelah pulang daripada menjalankan tugas di Kuala LUmpur. tentunya perjalanan terakhir itu tidak akan dibuat sekiranya dia mengetahui ajal menantinya dipertengahan jalan.Sungguh memilukan.

tatkala loceng berbunyi.. tiba masa rehat, tatkala loceng berbunyi tiba masa balik. Tatkala tiba masa kita pergi, kita mesti pergi. Hidup ini pasti, mati insyallah!

Dalam kesedihan ini aku masih terkenangkan DIDI kucing teruna yang dikembalikan kepada ku. telah lebih tiga minggu DD hilang dan tidak kembali ke rumah. Aku semakin kurang kekuatan untuk mencari dan berharap DD akan bertemu tuan yang baru yang lebih baik daripada aku. Atau mungkin doa ku agar DD kembali kerumah akan termakbul. Doaku agar DD berbahagia menjadi kucing jantan dan kembali kerumah... YANG SENTIASA MENANTIMU DD

No comments:

Post a Comment